ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

Κωδικός μαθήματος
ΥΠ16316
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Γ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Παντελεήμων Περδικάρης

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις και Φροντιστήριο

4

(2 ώρες Διαλέξεις και 2 ώρες Φροντιστηριακές ασκήσεις)

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος Ανάπτυξη Σχεδίου Νοσηλευτικής Φροντίδας είναι η απόκτηση της γνώσης και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των φοιτητών για το σχεδιασμό και την εφαρμογή εξατομικευμένου ολιστικού σχεδίου νοσηλευτικής φροντίδας για τη διαχείριση των υπαρκτών και δυνητικών νοσηλευτικών προβλημάτων/ καταστάσεων υγείας ατόμων, οικογενειών και κοινοτήτων. Επιμέρους σκοποί αποτελούν η απόκτηση γνώσεων σχετικά με τις μεθόδους και τεχνικές τυποποίησης της νοσηλευτικής φροντίδας με τη χρήση διεθνώς αναγνωρισμένων Νοσηλευτικών Ταξινομήσεων.

 

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ανάπτυξης ενός εξατομικευμένου σχεδίου νοσηλευτικής φροντίδας,

περιγράφουν τις νοσηλευτικές ταξινομήσεις και να επιλέγουν τις κατάλληλες ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενή/ οικογένειας/ κοινότητας,

αναγνωρίζουν τη Νοσηλευτική Διεργασία και να περιγράφουν τα βήματα της,

αξιολογούν συστηματικά τις ανάγκες των ασθενών, οικογένειας και κοινότητας και να προσδιορίζουν συγκεκριμένο τρόπο οργάνωσης των δεδομένων της αξιολόγησης,

επιλέγουν και διατυπώνουν κατάλληλες Νοσηλευτικές Διαγνώσεις, Επιθυμητές Εκβάσεις και Νοσηλευτικές Παρεμβάσεις,

σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν εξατομικευμένο σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας,

αναθεωρούν το σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας ανάλογα με τις εκβάσεις της εφαρμογής του,

αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της τεκμηρίωσης της νοσηλευτικής φροντίδας και τη συμβολή της στη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών

Λήψη κλινικών αποφάσεων

Άσκηση κριτικής σκέψης

Ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Περιεχόμενο Διαλέξεων

Νοσηλευτική Φροντίδα. Περιεχόμενο – Φιλοσοφία. Η σημαντικότητα της ανάπτυξης εξατομικευμένου σχεδίου νοσηλευτικής φροντίδας.

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Διεργασία – Νοσηλευτικές Ταξινομήσεις.

Πρότυπα Νοσηλευτικής Φροντίδας.

Νοσηλευτική Αξιολόγηση

Οργάνωση των δεδομένων της νοσηλευτικής αξιολόγησης - Νοσηλευτικό Ιστορικό.

Νοσηλευτική Διάγνωση - Ταξινομήσεις Νοσηλευτικών Διαγνώσεων, Κατηγορίες Διαγνώσεων

Διατύπωση Νοσηλευτικών Διαγνώσεων.

Σχεδιασμός της Νοσηλευτικής Φροντίδας: Ιεράρχηση διαγνώσεων, Διατύπωση Σκοπών - Επιθυμητών Εκβάσεων Νοσηλευτικής Φροντίδας.

Σχεδιασμός της Νοσηλευτικής Φροντίδας: Κατηγορίες Νοσηλευτικών Παρεμβάσεων - Επιλογή κατάλληλων Παρεμβάσεων.

Εφαρμογή του Σχεδίου Νοσηλευτικής Φροντίδας - Νοσηλευτικές Οδηγίες – Προγραμματισμός Εξόδου από υπηρεσία υγείας.

Εκτίμηση αποτελεσμάτων Νοσηλευτικής Φροντίδας – Αναθεώρηση του Σχεδίου Νοσηλευτικής Φροντίδας.

Τεκμηρίωση της Νοσηλευτικής Φροντίδας.

Διασφάλιση της Ποιότητας της Νοσηλευτικής Φροντίδας.

 

Περιεχόμενο φροντιστηρίου

Φροντιστήριο διαδραστικής διδασκαλίας, αντανάκλασης εμπειριών καθώς και μελέτη και ανάλυση κλινικών περιπτώσεων. Οι φοιτητές θα απασχολούνται είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες έως πέντε ατόμων στη Νοσηλευτική Διεργασία και την ανάπτυξη σχεδίου Νοσηλευτικής Φροντίδας. Με το πέρας κάθε φροντιστηρίου θα παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ασκήσεων.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο).
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις 26 ώρες
Φροντιστήριο 26 ώρες
Μελέτη βιβλιογραφίας 48 ώρες
Σύνολο μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 100 ώρες (4 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή τελική εξέταση (100%) στο τέλος του εξαμήνου που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ανάλυση κλινικής περίπτωσης και ερωτήσεις σύντομής απάντησης (λέξεων ή φράσεων).
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

DoengesM. E., MoorhouseM.F, MurrA.C. Οδηγός Ανάπτυξης Σχεδίου Νοσηλευτικής Φροντίδας. 2η έκδοση. BROKENHILLPUBLISHERSLTD, Αθήνα, 2021.

LeFevre R. Εφαρμόζοντας τη νοσηλευτική διεργασία. 5η έκδοση. ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ, Αθήνα, 2005.

Lynn P. Κλινικές Νοσηλευτικές Δεξιότητες και Νοσηλευτική Διεργασία. 1η έκδοση. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Αθήνα, 2011.